Ekonomisk kontroll och styrning
Att ha kontroll över franchisetagarnas ekonomi och kunna lita på de ekonomiska rapporter som ekonomifunktionen genererar är därför av central betydelse, både för givare och tagare. Men lika viktigt är det att kunna använda informationen framåtriktat. En väl fungerande ekonomistyrningsmodell med analys, uppföljning och målstyrning med benchmarking som utgångspunkt är ett bra fundament för en lyckad utveckling av kedjan. Även att få råd och tips om hur nyckeltal kan förbättras.
BDO – en komplett affärspartner
Vår franchisegrupp består av affärsrådgivare, revisorer, redovisnings-, löne- och skattekonsulter. Alla med ambitionen att utveckla ert franchisekoncept. BDO:s franchisgrupp är en tillgång för både givare och tagare där vi strävar efter en tät dialog för att tillsammans utveckla kedjan. Vårt bidrag innefattar, förutom att hantera den externa redovisningen enligt gällande regelverk, det som vi är bäst på, nämligen ekonomisk uppföljning, kontroll, styrning och rådgivning.
Moderna digitala system och arbetssätt
BDO: franchisegrupp arbetar i mobila, digitala processer. Vi använder marknadens mest moderna system där den ekonomiska informationen finns samlad på ett och samma ställe. Allt för att skapa effektiva arbetssätt, som sparar tid i vardagen för alla inblandade.
Internationell expansion
BDO kan vara med kedjan på hela resan, från det att den första franchisetagaren ansluts tills dess att kedjan genomför en internationell expansion. Med våra drygt 97 000 kollegor i fler än 160 länder kan vi följa med i en lansering långt utanför Sveriges gränser.