Jonas Holmberg
Under företagets livscykel sker det många förändringar inom organisationen - både oförutsedda och planerade - som ibland innebär att det krävs extra resurser under en kortare eller längre tidsperiod. Eventuellt står ni inför en omorganisation eller så har det uppstått en vakans med anledning av föräldraledighet, sjukdom eller uppsägning. Oavsett anledning där ni som företag upplever att ni saknar extra resurser inom ekonomihanteringen så har BDO möjlighet att stärka upp som en extra resurs antingen som:
- Ekonomichef
- CFO
- Controller
- Redovisningsekonom
- Lönekonsult
Våra erfarna ekonomikonsulter är vana att snabbt sätta sig i arbetet och kommer därför kunna stötta er verksamhet från start för att undvika tillfälligt arbetstopp hos er. Oavsett vilken hjälp ni önskar för att utveckla ert företag och skapa förutsättningar för att fokusera på er passion, så finns BDO vid er sida som en affärspartner att räkna med.
Behov av nya perspektiv avseende ekonomifunktionen
Ibland är det lätt att bli ”hemmablind” och då kan det vara bra med ett utomståendeperspektiv, det vill säga någon som ser på ekonomifunktionen med nya ögon. Våra interimskonsulter har lång och bred erfarenhet och kommer gärna med förslag på hur ni kan organisera och effektivisera ert arbete för att få ut mesta möjliga av er ekonomiska rapportering. Det kan röra sig om allt från att kvalitetssäkra era ekonomiprocesser utifrån en effektiv och hållbar hantering eller uppsättning av redovisningen för att kunna få ut önskad uppföljning.